Pinarello Bolide TR+ introductie

Pinarello Bolide TR+ De fiets die het parcoursrecord op de Ironman van Hawaii in 2017 verbrak, krijgt een Triatlon variant! Schijfremmen, UCI regels in de vuilbak en een aanpaste geometrie zijn de key features. 

Aerodynamisch weggewerkt
Zoals we tegenwoordig gewoon zijn bij de jongste generatie triatlonfietsen zijn alle kabels helemaal geïntegreerd vanaf het stuur (met bv. een afdekplaat voor het balhoofd die de remleiding afschermt) tot aan de achterderailleur en nemen de schijfremmen het over van de velgremmen, uiteraard in combinatie met steekassen. De Pinarello Bolide TR+ is afgeleid van de Bolide TT, die door Cameron Wurf vorig jaar in Kona al naar een parcoursrecord werd gereden, maar onderging extra tests in de windtunnel.

  
Geometrie aangepast voor triathlon
Ook de geometrie werd aangepast aan de lange duur van een Ironman. Zo zien we een 35 mm hogere balhoofdbuis, een 8 mm lager bracket voor meer stabiliteit en een steilere zadelbuishoek voor de meer voorwaartse positie van een triatleet. De breedte van de vorkbenen is vergroot en de verlengingen onderaan de vork zijn langer om beter te integreren met de steekassen. De fiets snijdt dan wel door de lucht als een mes door de boter, maar het frame is toch asymmetrisch gebouwd om de krachten van de aandrijving en de schijfremmen beter te weerstaan.

 

Carbon technologie 
Pinarello gebruikt naar eigen zeggen ook dit keer de Japanse carbon technologie, met name Torayca T1100G UD met Nanoalloy Technology Aerospace-carbonvezel, afkomstig vanuit de luchtvaart. De twee boxen zijn niet alleen handig om materiaal, drank en voeding in op te slaan, maar verbeteren in het verhaal van de nieuwe bolide TR+ ook de effectieve aerodynamische efficiëntie. 




Meer nieuwsitems